Virtavesien ja taimenkantojen hoitotyö

Kokemäenjoen vesistön vesiensuojeluyhdistys on tehnyt vuosien aikana tiivistä yhteistyötä kalatalousalueiden ja osakaskuntien kanssa virtavesien tilan parantamiseksi. Hoitotyön tavoitteena on ennallistaa uittoperattuja uomia, poistaa nousuesteitä ja parantaa erittäin uhanalaisen taimenen elinolosuhteita. Tarve tälle työlle on suurta Pirkanmaalla, ja siksi on ilahduttavaa, että virtavesihankkeiden kautta on saatu luotua verkostoja ja innostettua vapaaehtoisia mukaan työhön. Pitkäjänteisen virtavesityön on mahdollistanut alueen kunnilta, yrityksiltä, muilta yhdistyksiltä sekä ELY-keskukselta saatu rahoitus.

PÄIVITÄMME SIVUJA PARHAILLAAN, LISÄÄ SISÄLTÖÄ TULOSSA!

VIRTA- ja VIRTA2 -hankkeet

PIRKANMAAN KUNNOSTUSTOIMET -hanke

MUUT VIRTAVESIHANKKEET

Kokemäenjoen vesistön vesiensuojeluyhdistys kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita, kalatalousalueita, toiminnan tukijoita ja vapaaehtoisia talkookunnostajia hyvästä ja tuloksellisesta vuodesta 2023!

Lataa vuoden 2023 VIRTA2-hankkeen vuosiraportti tästä linkistä.

Sami Ojala

Ympäristöasiantuntija